torsdag 5 februari 2009

Skräcken är tillbaka....



Ja visst är det vackert när marken dragit sitt vita snötäcke över sig. Barnen är ute och leker, kastar snöbollar och gör snögubbar. Det knarrar under skorna när man går.........HJÄLP!!!! Det är ju halt som fan, och jag är döskraj. Jag stapplar fram som om jag har bajsat på mig och vågar knappt lyfta fötterna från marken. Jag är livrädd att jag ska halka igen och slå armbågen ur led en gång till.

Det är så himla kämpigt att ta sig tillbaka. Jag var hos sjukgymnasten idag och det hade inte hänt ett dugg sen jag var där för en vecka sen. Jag böjer, sträcker, tänjer och drar men just nu känns det som jag aldrig mera kommer kunna räta ut min arm helt igen. När min sjukgymnast hade dragit i min arm så hade den rätat ut sig pyttelite mer. Sen när man går där ifrån så är man öm och har ont. Och jag som trodde detta skulle gå fort.....

1 kommentar:

  1. Stackars dig! :-(. Tyvärr har jag börjat inse att allt inte läker lika fort som när man var 18. Man må vara ung i själen men kroppen är ändå 33...
    Men det kommer att bli bra, det tar bara längre tid än du trott! KRAM!

    SvaraRadera