torsdag 19 februari 2009

Jag tror det lossna lite.

Idag hade vi en sista genomgång av styrning och organisation i skolan. En repetition av det vi gått igenom inför hemtentan vi ska få. Jag tror, och hoppas, att en hel del faktiskt fastnat, att min teflonhjärna inte stöter bort allt. Fast ändå så är jag himla nervös inför denna tenta, det känns som frågorna kommer bli så omfattande. Det är ju inte bara det att man ska svara på en fråga utan den ska analyseras och förklaras så att man visar att man har fattat. Tänk om jag inte klarar av den, jag kommer känna mig som världens pucko.

Natten som var sov mina barn över hos min syster, så efter skolan åkte jag och hämtade dem. Jag och syrran åkte med mina tre och hennes två äldsta och testade luftgevärsskytte. Nu på sportlovet har de ju sådana provapådagar. Efter det bjöd syster yster på mat och så åkte vi hem. Med mig fick jag mina fyra systerbarn, så just nu har jag huset fullt av ungar. Förutom att det blir rätt rörigt hemma, fast det har jag ju ialla fall, så är det lugnt

Julia hade det lite jobbigt i kväll. Hon var så trött så hon nästan inte kunde somna. Men det är inte så konstigt för hon har haft två intensiva dagar. Igår var hon med fritids på Universeum i Göteborg. De åkte iväg runt halv nio och var tillbaka klockan fem. Därefter åkte hon direkt ut till min syster för att sova över hos Matilda. Så idag har hon varit där hela dagen, varit och skjutit luftgevär och vi kom inte hem hit förrän runt nio, och så alla kusiner som sover här nu. Det blev nog lite för mycket för den lilla damen. I morgon ska det nog vara ok igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar