fredag 6 februari 2009

Jag får inte lata till mig....

Innan när jag har kommit hem från föreläsningarna på skolan har jag renskrivit alla mina anteckningar. På det viset har jag gått igenom det som sagts och kan lättare komma ihåg det. Men skäms på mig, förra gången renskrev jag hälften, så nu har jag en och en halv föreläsning att gå igenom. Läsa igenom böckerna måste jag också göra. Vad har hänt?



Då ska vi analysera varför jag helt plötsligt börjat slarva lite. Jag vill ju fortfarande läsa klart detta så det är ju inte därför. Jag mår bra och känner mig inte utanför och ensam. Tvärtom, jag har träffat underbara nya kompisar. Nej jag har nog bara hamnat i en bekväm liten tillvaro, där jag känner mig nöjd och tillfreds. Här kan jag stanna ett litet tag. Det som sägs på föreläsningarna, självklart kommer jag ihåg dem. (Jo visst, två dar.) Så jag kan gå ut med mina vänner och roa mig, sitta på biblioteket och snacka en massa, ta en fika och sitta uppe halva natten och chatta.

Verkligheten kommer snart ifatt, så det är nog bäst att ta tag i det innan den biter mig i rumpan. Men jag ska fortfarande ha kul också. :)

1 kommentar:

  1. Ja det är viktigt det med; att ha kul, glöm inte det:) Du får nog in det du behöver i skallen iaf;)
    Vi hörs snart hoppas jag:)

    Kramis; Sonja

    SvaraRadera