tisdag 3 februari 2009

Dagens föreläsning.

Dagen började klockan nio, och när man kom dit var man inte riktigt vaken än. Upp med datorn, koppla upp sig på nätet, fram med anteckningsblock and off we go. Jag anteckna för fulla muggar, men man var ännu inte riktigt allert. Sen kommer en timme där man är riktigt aktiv, samtidigt som man chattar med Linda två stolar bort. (Usch mig)

Efter den timmen så kan man bara tänka på MAT, det kurrar i magen så det ekar i klassrummet. Dax för lunch, idag så åkte jag, Martina och Sussi till Väla och åt. Jag tog bakad potatis, massor av vitlöksdressing.

När vi kom tillbaka så var jag så mätt, ja då var koncentrationen låg för det. Vi fick sitta i våra grupper och diskutera olika sätt att styra organisationer. Min lilla grupp fick den trevliga hierarkiska styrningen. Sen stå framför alla och berätta vad man kommit fram till.

Här har vi en av grupperna, ser ni vad lyckliga de ser ut
Så blev det lite mera föreläsning och lite mera gruppdiskution. Jag har massor av anteckningar att renskriva, och den känns som ett under med tanke på att man bara hade en timme som man var riktigt allert. Men på något vänster så hängde man visst med. Jag sov inte i alla fall. (Jag tror jag känner någon som förstår den sista piken, en som brukar sova på sina föreläsningar.)

1 kommentar:

  1. Äh, du borde prova på att sova på föreläsningarna någon gång. Det är störtskönt, som en riktig tripp. Gulliga de ser ut att vara i din klass dock!

    SvaraRadera