onsdag 4 februari 2009

Biblioteket

Var på biblioteket i Helsingborg idag. Vilket underbart ställe det är. Böcker i långa rader som är fyllda med ord som bara väntar på att få dansa iväg med en in i en fantastisk värld. Ord som gör en ledsen, arg, glad och upprymd omvartannat. Ord som får ens fantasi att flyga över alla gränser, ingenting är omöjligt. Underbart.
Jag har varit borta från denna värld så länge och har nu äntligen hittat tillbaka. När jag var yngre så läste jag hur mycket som helst. Jag kunde försvinna in i en bok i timmar och jag var knappt kontaktbar. Min mamma kunde stå precis bredvid och säga till mig flera gånger att det var mat men jag hörde inte henne.
Ja vad ska man säga, jag tror jag gillar böcker.....

1 kommentar:

  1. Härlig beskrivning! Välkommen tillbaka till böckernas värld!

    SvaraRadera