tisdag 13 januari 2009

Så kan man också fira nyår.

På nyårsafton, straxt innan tolv, så halkade jag och drattade på ändan. Måste ha sett mycket komiskt ut. När jag skulle resa mig ville min arm inte riktigt som jag ville och det visade sig att jag hade en luxerad armbåge, den var ur led. Så det blev en ambulansfärd till akuten, där de snabbt och enkelt la den till rätta igen. Sen tog det en evighet att komma där ifrån. Det är inte det enklaste att få tag på en taxi nyårsafton.
Nu har jag gått med gipset i två veckor och imorgon så åker det av. Det ska bli skönt att få tvätta denna arm som luktar fan och hans moster. Jag vet även om att det kan göra ont och att jag troligtvis kommer vara rädd för att använda armen för jag kommer vara orolig för att den ska gå ur led igen. Isiga fläckar kommer vara min största skräck flera vintrar framöver

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar