torsdag 22 januari 2009

Träna, träna, träna

Jag var hos sjukgymnasten idag och tog bort gipset. Det var skönt att bli av med det men samtidigt så var det konstigt att känna att man inte har full kontroll över armen, ingen styrka. Det kändes hur dumt som helst att behöva ta hjälp av högerarmen för att böja vänsterarmen. Men nu har jag lite övningar som jag ska göra så att jag ska få igång musklerna igen.
Efter jag varit hos sjukgymnasten åkte jag raka vägen hem och duscha. Å vad skönt det var att få tvätta armen. Inte behöva vira in armen i plast och forfarande känna sig ofräsch när man var färdigduschad.
Nu ska jag sätta mig i soffan och bekanta mig med min arm igen, klappa den och säga snälla ord till den. Be om ursäkt för att jag gjorde den illa.

1 kommentar:

  1. Hihi, lilla armen. Eller kanske till och med, arma armen.

    SvaraRadera