fredag 15 maj 2009

Lite skryt...

I går var jag på utvecklingssamtal med både Julia och Dennis. Wow något rätt har jag gjort och det är mina barn det.

Julia går i förskoleklassen och kan redan läsa hur bra som helst. Dessutom kan hon skriva. Jaha är det inte det man ska lära sig i ettan. Hon är social och framåt, har bra fantasi och många kompisar. Så för att hon ska få en liten utmaning ska hon lära sig skriva alla små bokstäver, alla sitter inte där, och så ska hon lära sig klockan, hel och halv timme. Övrigt fanns inget att klaga på. Jo kanske att hennes mamma är urusel på att hålla koll på alla lappar som ska skrivas på och skickas tillbaka till skola och fritids.

Dennis går i femman och han ska byta skola till hösten. Nu blir det till att åka buss till och från skolan. Men jösses vad duktig han är, han har klarat alla sina mål för femman med bravur. En uppgift som han hade skrivit i engelskan var visst på högstadienivå. Redovisa inför klassen verkar inte heller bekymra honom, utan han hade varit väl förberedd, visste vad han pratade om och fick bra kontakt med de som lyssnade.

Blir man stolt eller. Jag har inte haft utvecklingssamtal med Alex än så det får komma lite senare.

Men det är inte bara att de är duktiga i skolan, de tar hand om varandra också. Jag känner ingen oro när jag måste lämna dem ensamma en stund. Jag litar på dem.

1 kommentar: